سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ساکت می گردد تا سلامت بماند و می پرسد تا بفهمد . [امام علی علیه السلام ـ در توصیف مؤمن ـ]

-           مافیای ثروت و قدرت و عدم شفافیت

-      حرکت در سایه و پنهان‌کاری، کسب ثروت نامشروع و غیرقانونی از یک سو و تبلیغات عوامفریبانه برای دستیابی به قدرت و حفظ آن، از دیگر سو، گروههای مافیایی را به غیر شفاف‌ترین جریانهای فعال در جوامع کنونی تبدیل کرده‌است.بر این اساس گروههای مافیایی با اتخاذ دیپلماسی پنهان و روابط غیر شفاف، در هنگام رویکرد به قدرت، پاسخگو نبودن و عدم شفافیت را با خود وارد فضای سیاسی می‌کنند.
رفتار مافیای ثروت و قدرت ایران نیز قائدتاً در چارچوب ذکرشده قابل مداقّه و ارزیابی می‌باشد. عالیجنابان در سایه، علاوه بر سپری کردن هشت سال عملکرد بدون پاسخ- در دولت موسوم به سازندگی- با مقروض کردن ملت ایران به بانکهای خارجی، بر جای گذاردن پروژه‌های نیمه‌تمام رها شده و ایجاد فاصل? طبقاتی آزار دهنده، در دولت اصلاحات نیز در اَرنج و ترکیب اصلی قرار گرفتند و ضمن بر هم زدن هماهنگی آن، میزان پاسخگویی دولت سید محمد خاتمی را به مراتبِ پایین‌تری نازل کردند.
در چرایی عدم پاسخگویی و شفاف نبودن جریان مافیا، گمانه‌های زیادی وجود دارد که در این مجال به یکی از آنها اشاره می‌گردد.

-      عالیجنابان قدرت‌طلب(1) با فعالیت در اتاق‌هایی با شیشه‌های مات، همواره می‌کوشند تا مانع آگاهی مردم- به عنوان ناظر و داور- از روابط پنهان و پیچید?‌شان شوند. زیرا شفافیت، جریان مافیا را از چرخ? مقبولیت عمومی خارج ساخته و دست آنان را از رسیدن به اریک? قدرت کوتاه می‌گرداند.
در این ارتباط آقای عطریانفر در توصیه‌ای- که ناظر بر عدم شفافیت عالیجنابان است- به یکی از دست‌اندرکاران ستاد آقای هاشمی می‌گوید :

-      یک تیم قوی و ژورنالیستی از افرادی مثل شمس‌الواعظین، قوچانی، سعید لیلاز، محمود صدری و ... را جمع کنید تا برای برنامه تلویزیونی آقای هاشمی واژه‌های قشنگ و خیلی کلی درست کنند. ایشان در برنامه نیاید بگوید ما آن موقع چه کار کرده‌ایم. فقط به صورت کلی بگویند ما 8 سال کشور را بازسازی کردیم و الان هم می‌خواهیم مشکلات را حل بکنیم.

-      1) مهند س موسوی در سال 1369 در تحلیل رفتار کارگزاران به آنان «قدرت‌طلب» لقب داد.
وعد? حل مشکل قضایی برج ساز معروف
  توسط خاندان آقای‌هاشمی
آقای جلیل مکینه‌چی یکی از برج سازان و سرمایه‌داران معروف که سرمایه‌های خود را از ایران به دبی منتقل کرده، اخیراً یک ساختمان هفت طبق? گران قیمت (با نمای شیشه‌ای آبی) واقع در خیابان شهید نجات‌الهی را در اختیار ستاد انتخاباتی آقای هاشمی رفسنجانی قرار داده‌است.
گفتنی است که آقای جلیل مکینه‌چی با اخذ مجوز برج‌سازی از شهرداری تهران (در زمان تصدی آقای کرباسچی)، باغات متعددی را
  بر خلاف موازین قانونی تخریب نمود.
همچنین گفته می‌شود که نامبرده به دلیل پاره‌ای از تخلفات، دارای یک پروند? قضایی قطور در قو? قضاییه است و فردی بنام قاضی موحد، مسؤل رسیدگی به پروند? مشارالیه می‌باشد.
بر همین اساس خاندان آقای رفسنجانی به مکینه‌چی قول مساعد داده‌اند که در صورت حمایت مالی وی از ستاد انتخاباتی آقای هاشمی در انتخابات آتی و پیروزی ایشان، موضوع پرونده‌ را پیگیری و مشکل قضایی وی را حل نمایند.

-      لازم به ذکر است که در حال حاضر آقای طه هاشمی و تعدادی از عالیجنابان قدرت‌طلب (اعضای حزب کارگزاران سازندگی)،  به عنوان «ستاد امور استانهای آقای هاشمی رفسنجانی» در این ساختمان مستقر بوده و فعالیت می‌نمایند.

-           استفاده  از اموال عمومی و دولتی در ستاد انتخاباتی‌آقای‌هاشمی

-      بنا به گفت? یکی از نزدیکان ستاد آقا ی هاشمی رفسنجانی، آقای حسینی- یکی از مسؤلین اداری مالی نهاد ریاست جمهوری که بودجه‌های خارج از شمول قانون محاسبات عمومی در اختیار نامبرده می‌باشد -  به عنوان مسئول مالی و پشتیبانی ستاد آقای هاشمی رفسنجانی، انتخاب شده است.
این انتصاب، ناظر سوء استفاده از امکانات، تجهیزات و بودجه‌های نهاد ریاست جمهوری به نفع ستاد آقای هاشمی رفسنجانی می‌باشد. شایان ذکر است بودجه‌های خارج از شمول
­­­این انتصاب، ناظر بر سوء استفاده از امکانات، تجهیزات و بودجه‌های نهاد ریاست جمهوری به نفع ستاد انتخاباتی آقای هاشمی رفسنجانی می‌باشد.

-      همچنین در ادام? روند سوء استفاد? مافیای ثروت و قدرت از امکانات دولتی در انتخابات، می‌توان به حضور ده نفر از کارکنان زن مجمع تشخیص مصلحت نظام، در ستاد انتخاباتی آقای هاشمی اشاره کرد.
ناوگان کشتیرانی مافیای ثروت و قدرت

-      همانطور که در اخبار قبلی اشاره شد، خاندان آقای هاشمی از یک سو دارای نفوذ گسترده‌ای در بنادر و گمرکات کشور بوده و از سوی دیگربرخی از شرکتهای خصوصی در زمین? سازه‌های دریایی را نیز در اختیار گرفته‌اند. این امر سبب شده‌ که افراد و نزدیکان این خاندان، حوز? فعالیت خود را در راستای تشکیل ناوگان دریایی و کشتی‌سازی گسترش دهند.

-      بدیهی است که یکی از کارکردهای کشتی‌سازی و تشکیل ناوگان دریایی، تسهیل امکان قاچاق می‌باشد. در ادامه به بعضی از این موارد قابل تأمل اشاره می‌گردد :

-       v   درصد از سهام شرکت «فراساحل» مربوط به آقای مهدی هاشمی (فرزند آقای هاشمی رفسنجانی) می‌باشد.  ‌این شرکت 30 در ابتدا به عنوان سازند? مصنوعات و سازه‌های دریایی، در قسمت جنوب غربی کشتی‌سازی بندرعباس فعالیت خود را آغاز کرد. اما پس از مدتی با توجه به نفوذ گسترد? مهدی هاشمی در وزارت نفت (رئیس قبلی تأسیسات دریایی  وزارت نفت و رئیس فعلی سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت)، بکار قاچاق سوخت دیزل با پوشش صادرات مازوت، سنگ، شن و ماسه مبادرت ورزید.
v   یکی از  فرزندان آقای هاشمی رفسنجانی دو واحد از سکوی وابسته به شرکت صدرا را در اختیار دارد که اولی در جنب تجهیزات دریایی بوشهر و دومی درعسلویه پارس جنوبی واقع است.
v   از ناوگان فردوس که دارای ده فروندکشتی است، کشتی‌های فردوس 1، 2 و 3 به آقای هاشمیان (خواهرزاد? آقای هاشمی رفسنجانی) تعلق دارد. هرچند ناوگان فردوس با عنوان صیادی مشغول به فعالیت است، اما هاشمیان از این سه کشتی به همراه کشتی فارس در امر قاچاق کالا نیز استفاده می‌کند و شرکت در عملیات صیادی بعنوان پوشش آن محسوب می‌شود.

-      v   دکتر فاتحیان که از نزدیکان و افراد وابسته به خاندان آقای هاشمی رفسنجانی است، تعداد سه فروند کشتی به نامهای هانی، کسرا و ستار? جنوب را دراختیار دارد.

-      v   کشتی کاویان 2 متعلق به فردی به نام صراف‌زاده است که از مرتبطین و نزدیکان خاندان آقای هاشمی رفسنجانی محسوب می‌شود.

-           توزیع موبایل ماهواره‌ای توسط ستاد انتخاباتی آقای هاشمی

-      اخیراً ستاد انتخاباتی آقای هاشمی رفسنجانی (شامل خاندان آقای هاشمی و اعضای حزب کارگزاران سازندگی)، تعداد 1000 خط موبایل ماهواره‌ای، خارج از شبکه دیتای کشور در بین ستادهای انتخاباتی خود در سراسر کشور توزیع نموده است.

-      با توجه به هزینه‌های بالای تلفن ماهواره‌ای (مکالم? آن هر دقیقه حدود 5500 ریال) و قیمت خط و گوشی آن (حدود 000/000/11 ریال)، صرف این هزینه‌ها- جدا از محل تأمین آن- این سؤال را در ذهن متبادر می‌سازد که براستی عالیجنابان مافیایی در تعقیب چه اهدافی می‌باشند؟

-      خبر اول : ستاد انتخاباتی کارگزاران به علت کمبود منابع مالی، سفرهای تبیلغاتی کاندیدای خود را لغو کرد.
خبر دوم : ستاد انتخاباتی کارگزاران مبلغ 000/000/000/300 ریال به عنوان هزین? جاری (جدای از هزینه‌های تشکیل ستاد و تبلیغات) به ستادهای استانی خود کمک نمود.
خبر سوم : ستاد انتخاباتی کارگزاران مبلغ 000/000/150 ریال برای تهیه یکی از عکس‌های تبلیغاتی کاندیدای خود هزینه کرد.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط حقیقت دوست 88/3/27:: 6:48 صبح     |     () نظر