سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ستودن بیش از سزیدن ، چاپلوسى کردن است ، و کمتر از آنچه باید درماندگى است یا رشک بردن . [نهج البلاغه]

-           خاندان آقای هاشمی و اسب‌های گرانقیمت

-      اسب سواری یکی از ورزشهای مورد علاق? خانواده آقای هاشمی رفسنجانی ‌است که در این زمینه هزینه و ریخت و پاش‌های فراوانی انجام داده‌اند.

-      اعضای خانواده آقای هاشمی اعم از برادر، خواهر، عمّه، عمو و فرزندان ایشان همه دارای اسب‌های بسیار گرانقیمت هستند. از جمله یاسر هاشمی در چند سال گذشته اسبی را به مبلغ 000/000/200/3 ریال خریداری کرده که هم‌اکنون 000/000/000/5 ریال ارزش آن می‌باشد. همچنین فائزه  هاشمی نیز اسبی به ارزش 000/000/500/2 ریال را در اختیار دارد.

-      فائزه هاشمی به همراه کرباسچی و چند تن دیگر اقدام به تأسیس یک باشگاه سوارکاری در منطقه لواسان کرده‌اند و تعداد زیادی اسب گرانقیمت در آنجا نگهداری می‌شود. مردم منطقه با ابراز نارضایتی نسبت به اینگونه اقدامات، رفتار فائزه هاشمی را با فرح و اشرف پهلوی مقایسه می کنند.
هزین? نگهداری این اسبها (مواد غذایی، دارویی و...) روزانه بالغ بر 000/000/10 ریال می‌باشد. برای مثال روزانه در برنامه غذایی اسبها مقدار زیادی هندوانه وجود داردکه هزین? آن در حدود 000/100 تومان در روز می‌باشد.

-           دریافت وام با استفاده از نفوذ در دفتر ریاست جمهوری

-       آقای یاسر هاشمی (رئیس وقت فدراسیون اسب سواری و مشاور آقای فروزش در وزارت جهاد سازندگی) در سال 1375 با استفاده از نفوذ برادرش محسن هاشمی (رئیس دفتر رئیس جمهوری وقت) اقدام به دریافت 000/000/500/1 ریال وام، خارج از ضابطه و بدون طی مراحل قانونی از محل تنخواه طرحهای عمرانی وزارت جهاد سازندگی سابق می‌نماید .

-      وی همچنین در تاریخ 21/5/75  مبلغ 000/400  دلار ارز از وزرات جهاد سازندگی (بدون انجام مراحل قانونی ثبت سفارش وگشایش اعتبار) دریافت می‌کند. گفته می‌شود که مبلغ ذکر شده جهت وارد نمودن اسب از روسیه (برای فدراسیون اسب‌سواری) پرداخت گردیده بود. اما پیگیریها  نشان می‌دهد که در سالهای بعد، این اقدام هیچگاه صورت نگرفته و اسبی از روسیه وارد ایران  نشده است.
 زمین‌خواری به روش زورگیری

-       چندی پیش یاسر هاشمی سعی کرد با اعمال نفوذ، تهدید، ارعاب و زورگیری مرتعی به نام سرین دارکیا، به مساحت 000/000/4 مترمربع را واقع در روستای امامه فشم و میگون تصاحب نماید.
این مرتع متعلق به یک دامدار بوده که به همراه برادرش تعداد 1500 رأس گوسفند را در آن نگهداری می‌کردند و به شدت با واگذاری آن به یاسر هاشمی مخالف بودند. در همین راستا
  یاسر هاشمی ضمن تهدید فرد مذبور به وی  می‌گوید :

-           از این مرتع دست بکش که من می‌خواهم آن را از دولت بگیرم.

-           مشارکت تجاری با عمّه‌خانم

-       خانم فائزه هاشمی با همکاری عمّه‌خانم خود (سرکارخانم بهرمانی) که حدود 70 سال سن دارد، زمینی به مساحت 000/000/30 مترمربع (000/3 هکتار) در سیمین دشت فیروزکوه را برای باشگاه سوار‌کاری و پرورش اسب به مبلغ 000/000/000/45 ریال خریداری کرده‌است.
لازم به ذکر است که بیشتر سرمایه‌گذاری خانم بهرمانی در زمین? تجارت نفت می‌باشد، وی از شرکای تجاری عمد? فائزه هاشمی محسوب می‌شود.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط حقیقت دوست 88/3/27:: 6:49 صبح     |     () نظر