سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه مجادله اش فراوان شود، از اشتباه ایمن نماند . [امام علی علیه السلام]

فعالیت اقتصادی فائزه هاشمی در کانادا

یکی از نزدیکان خانم فائزه هاشمی (دختر آقای هاشمی رفسنجانی) در مورد فعالیت اقتصادی وی در کانادا می‌گوید :
فائزه (هاشمی) در کانادا دارای یکی از بزرگترین و مجهزترین شرکتهای ساختمانی است که در مناطق جنگلی اقدام به ساخت ویلاهای بسیار شیک می‌نماید.

فرد مورد نظر در ادامه می‌افزاید :

در کنار این کار فائزه (هاشمی) با انتقال نقشه‌های ساختمانی به سبک اروپایی و آمریکایی به ایران، سود زیادی عایدش می‌شود.

وی همچنین اظهار می‌دارد : فائزه (هاشمی)  علاوه براین دارای یک شرکت بازرگانی فعال در امر صادرات و واردات بوده که با همکاری باند مافیای صادرات لوازم آرایشی در جهان، اقدام به تجارت و سرمایه‌گذاری در این زمینه می‌نماید.

کسب سود میلیاردی با  زدوبند مافیایی

آقای محمد هاشمی (برادر آقای هاشمی رفسنجانی) در تاریخ 3/4/1376 موفق شد با استفاده از نفوذ و اعمال نظر مستقیم و خلاف قانون آقای کرباسچی (شهردار وقت تهران) در کمیسیون ماد? 7، رأی صادر? این کمیسیون در سال 1365 مبنی بر «باغ بودن» یکی از املاک خود به مساحت 2283 مترمربع را باطل و رأی جدید مبنی بر  «غیر باغ» بودن آن دریافت نماید.

لازم به ذکر است ملک مذکور با پلاک ثبتی 3/838  (به آدرس خیابان شهید باهنر، خیابان محمودی، اسفندیاری) بصورت صوری بنام خدیجه نظری (همسر محمد هاشمی) و فرزندان محمد هاشمی ثبت شده بود.
 پس از صدور این رأی، ملک فوق با کمک آقای کرباسچی مورد تفکیک قرار گرفت که در این مرحله نیز با مساعدت و دخالت غیر قانونی آقای کرباسچی، قرار شد بجای دریافت مبلغ 000/000/400 ریال بابت تفکیک از طرف شهرداری، مبلغ ناچیز 000/000/120 ریال دریافت شود (یعنی  000/000/280 ریال تخفیف) که ظاهراً در مراحل بعدی و با تبانی‌های صورت گرفته، همین مقدار نیز در نهایت پرداخت نشده‌است.
براساس اظهار نظر کارشناسان پس از این اقدامات غیر قانونی، ارزش افزوده ملک مذکور بالغ بر چند میلیارد ریال شده‌است که فقط از این منظر سودی در حدود 000/000/000/5 ریال عاید آقای محمد هاشمی گردیده‌است.

 
نفوذ گسترد? و انحصاری مافیای ثروت در صنایع هوایی

یکی دیگر از حوزه‌های فعالیت اعضای خانواد? آقای هاشمی رفسنجانی، شرکتهای هواپیمایی می‌باشد.
بدین ترتیب که این گروه در کلی? شرکتهای هواپیمایی دارای نفوذ گسترده بوده و حتی در بعضی موارد، بخشهایی را بصورت انحصاری در اختیار گرفته اند. علاوه بر این فرزندان آقای هاشمی، خرید و فروش صنایع هواپیمایی در چندین کشور را برعهده دارند و از این دلالی‌ها سودهایی با ارقام نجومی عایدشان می‌شود.

اعمال نفوذ محمد هاشمی در دانشگاه کرمان

بر اساس اسناد موجود، دختر آقای محمد هاشمی (برادر آقای هاشمی رفسنجانی) پس از قبولی در  مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه کرمان، با اعمال نفوذ محمد هاشمی و پرداخت 000/000/40 ریال  جهت ادام? تحصیل، پروند? خود را از دانشگاه کرمان به دانشگاه امیرکبیر   منتقل نموده‌است.
دولت موسوم به سازندگی
  با برآوردی غلط از وضعیت کشور و استقراض لجام گسیخت? خارجی، بدهی کشور را به 000/000/000/40 دلار رسانید که متأسفانه پیامدهای آن متوجه قشر کم درآمد جامعه گردید.
سیطر? مافیای ثروت و قدرت

ایجاد سیطره بر شریان‌های حیاتی کشور، یکی از اهداف مهم گروه‌های مافیایی است. این سیطره از یک طرف دولت را مجبور می‌کند تا در چارچوب منافع مافیا عمل نماید و از طرف دیگر این توانایی را به گروههای مافیایی می‌بخشد تا هرگونه اقدام مخالف منافع خود را با شوک‌های ویرانگر پاسخ دهند.
بخش صنعت، گردش پول، بخش انرژی، صادرات و واردات کالا، بخش مسکن و... از مهمترین شریان‌های حیاتی یک کشور محسوب می‌گردند. بر این اساس و در چند سال گذشته، مافیای ثروت و قدرت کوشیده‌اند تا سیطر? خود را بر شریان‌های ذکر شده بیش از پیش تقویت نمایند.

متأسفانه این سیطره، دولت آقای سید محمد خاتمی را در مسیری قرار داد که در پایان عمر هشت سال? خویش، انبوهی از مطالبات بدون پاسخ مردم   - بویژه نسل جوان - را در مقابل خود مشاهده می‌کند.
در این نوشتار سعی بر آن است که ابعادی از سیطر? جریان مافیای ثروت و قدرت مورد بازخوانی قرار گیرد.
شهرداری تهران در انحصار مافیای ثروت و قدرت

پس از بر سر کار آمدن دولت سازندگی و دستیابی باند مافیای ثروت و قدرت به مناصب اقتصادی واجرایی، با انتصاب غلامحسین کرباسچی به سمت شهردار تهران، حوز? نفوذ این باند به کلان شهر تهران نیزکشیده شد و این جریان بیش از پیش به سوءاستفاده از  اموال عمومی ادامه داد. در شماره‌های قبلی به گوش? کوچکی از این دست‌اندازی به اموال عمومی اشاره شد.  از جمله :

1)     بهره‌گیری از اموال شهرداری جهت منافع حزبی و شخصی.

2)    تغییر طرحهای بزرگ شهر تهران جهت منافع شخصی.

در ادام? همین روند، موارد زیر نیز قابل توجه می‌باشد.

 الف) تغییرمسیر بزرگراه نیاوران جهت کسب ثروت  منافع حزبی

در سال 71 مطالعات مربوط به ادام? بزرگراه نیاوران در دستور کار شهرداری تهران قرار می‌گیرد و در تاریخ 9/9/71 از سوی مهندسین مشاور معاونت فنی شهرداری، ادامه بزرگراه نیاوران از مسیر خیابان شهید سید کاظم موسوی شروع و در امتداد خیابان پاسداران تا پارک نیاوران مشخص و تصویب می‌شود.
در همین زمان مشخص می‌شود که ملکی به مساحت حدود 000/10 متر در حاشی? خیابان پاسداران (نارنجستان دوم)، متعلق به آقایان کرباسچی (بنام همسرش خیرالنساء عسگریان)، عبدا...نوری (بنام پسرش محسن نوری) و فرزندان آقای هاشمی رفسنجانی (مهدی، محسن و فاطمه) در طرح مذکور قرار گرفته است.
آنان متوجه می‌شوند که با وجود طرح مذکور قادر به هیچ کاری بر روی ملک فوق نیستند. لذا به دستور کرباسچی در تاریخ 4/6/72 طرح مذکور از مسیری که زمینهای افراد فوق را در بر می گرفت، حذف و به جای آن یک مسیر غیرکارشناسی
  و معوج (پیچ در پیچ) تصویب  می‌گردد.

متعاقب این کار توسط شهرداری، دستور تفکیک ملک فوق (بدون پرداخت هیچ‌گونه هزینه‌ای) صادر گردیده و با تغییر کاربری آن به اراضی  مسکونی، منافع سرشاری عاید افراد فوق‌الذکر می‌گردد.
  از میان شرکاء فقط محسن هاشمی اقدام به ساخت منزل در آنجا نموده‌است. ضمناً تغییر مسیر بزرگراه نیاوران، محدود? ذکر شده را به یکی از مهمترین مناطق حادثه‌خیز تهران تبدیل کرده است.
 ب) تصرف قسمتی از پارک چیتگر جهت احداث باشگاه اسب سواری
یاسرهاشمی (پسر آقای هاشمی رفسنجانی) در زمان ریاست آقای کرباسچی در شهرداری تهران، با استفاده از نفوذ خود در شهرداری توانست 000/45 متر مربع از اراضی
  پارک چیتگر را تحت عنوان فدراسیون سوارکاری کشور در اختیار بگیرد. متعاقباً وی در مرحله دیگری 000/30 متر‌مربع از پارک مذکور را هم افزون بر متراژ قبلی تصرف می‌نماید. این درحالی است که در قبال این تصرفات هیچ گونه قرارداد فیمابین  شهرداری و یاسر هاشمی به امضا نرسیده است. آقای یاسر هاشمی در این ملک اقدام به اجرای طرح پرورش اسب و باشگاه سوارکاری مجهز به استخر، سونا و جکوزی (برای استفاده اسب‌ها) نموده است.

قاچاق اشیاء عتیقه  و کالای  غیرمجاز

یاسر هاشمی در زمین? قاچاق اشیاء عتیقه زیرخاکی و میراث فرهنگی بسیار فعال می‌باشد. یکی از اقدامات وی در این زمینه، قاچاق میراث فرهنگی شهرستان قوچان می‌باشد. رفت و آمدهای یاسر هاشمی به شهرستان قوچان و همچنین ارتباطات وی با قاچاقچی اشیاء عتیقه در آمریکا (حسن ثابت بکتاش) بر کسی پوشیده نمانده است.
جدا از نفوذ یاسر هاشمی در بنادر و گمرکات و استفاده از رانتهای کلان در زمین? واردات و صادرات کالا، وی در زمینه قاچاق کالا نیز فعالیت دارد. یاسر هاشمی با استفاده از افراد وابسته به خود چندین دستگاه لنج باربری در بندر امام خمینی(ره) خریداری و اجاره نموده و در سطح گسترده‌ای مبادرت به ورود و خروج کالا می کند.
 انحصار نفوذ در گمرکات و بنادر کشورتوسط مافیای ثروت و قدرت

یکی از مراکز تحت نفوذ و سیطر? مافیای ثروت و قدرت، گمرکات و بنادر بوشهر، امام خمینی(ره)، چابهار و آستارا می‌باشد و آنان در زمین? بازرگانی داخلی و خارجی و صادرات و واردات کالا فعالیت گسترده‌ای دارند و از رانتهای اقتصادی ویژه‌ای نیز برخوردار می‌باشند.

برای نمونه و جدا از این مسأله که کارهای مربوط به خاندان آقای هاشمی در گمرکات در اسرع وقت انجام می‌گیرد، پرسنل ارزیاب گمرک تخفیفهای ویژه‌ای را در مورد کالاهای آنها در نظر گرفته و اجناس به سرعت ترخیص و به بازار عرضه می‌گردد. این در حالی است که سختگیری گمرکات در مورد بقیه مردم، زبانزد خاص و عام است و گاهی اوقات مراجعین به خاطر کوچکترین مسأله، ماهها پشت درب‌های بسته منتظر ‌مانده و مجبور به پرداخت هزینه و جریمه‌های کمر‌شکنی می‌شوند.

انحصار مافیایی در تجارت پسته

صادرات پسته ایران در انحصار مافیای ثروت و قدرت است. چند تن از بازرگانان ایرانی که در خارج از کشور فعالیت دارند، بیان داشته‌اند شرکتهای مهم جهان که در کار پسته فعالیت دارند، فقط از طریق اعضای این مافیا قادرند معاملاتی را در ایران  انجام دهند و به دیگران اجازه داده نمی‌شود در این کار وارد شوند و این تجارت فقط در انحصار خاندان آقای  هاشمی قرار دارد.

تلاش برای همراه نمودن یک مجله پرتیراژ

آقای مهدی هاشمی (فرزند آقای هاشمی رفسنجانی) تلاش بسیار گسترده‌ای را برای همراه نمودن مجل? خانواده سبز انجام داده است. این مجله که با مدیر مسئولی آقای هرمز شجاعی مهر و در شمارگان 000/500 نسخه منتشر می‌شود، تأثیر بسیار زیادی بر روی خانواده‌ها دارد.

 خبرها حکایت از این مهم دارد که پس از ناکامی آقای مهدی هاشمی در اقدام مذکور، وی در صدد اعمال فشار به آقای هرمز شجاعی‌مهر برآمده است.

در بررسی‌های به عمل آمده مشخص گردیده‌است که مهمترین خصوصیات و صفات جوانان ایرانی عبارتست از؛ حق‌طلبی، ظلم‌ستیزی، عدالت‌خواهی و آرمانگرایی و ... با این صفات و خصوصیات، آیا جوانان ایرانی حاضرند سیطر? مافیای قدرت و ثروت را بپذیرند ؟


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط حقیقت دوست 88/3/27:: 6:34 صبح     |     () نظر